• Snabb leverans / Säkra betalningar / Enkla returer
Snabb leverans / Säkra betalningar / Enkla returer

Köpvillkor

Köpvilkor – SCENTZ UF

Om SCENTZ UF

Företaget har sitt säte i Örebro. Företagets postadress är Hammarvägen 7.
Telefonnummer: 076-162 36 66
E-postadress: [email protected]

Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mejl eller ring så återkommer vi inom kort.

Beställning

När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till [email protected].

Leverans

Våra normala leveranstider är 1–3 arbetsdagar. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast på måndagen efter.
Förväntad leveranstid anges i kassan innan du slutför ditt köp.

Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: [email protected].

Priser

Alla priser i butiken anges i SEK och är inklusive 25 % moms. Eventuell fraktkostnad tillkommer och anges i kassan innan du slutför ditt köp.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakade av leverantörer, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

Betalning

Betalning kan ske via:

  • Swish – betalning sker i svenska kronor (SEK). Beloppet dras direkt i samband med beställning.

  • Stripe – via Stripe kan du betala med bankkort (Visa, Mastercard, American Express). Betalningen sker säkert genom krypterad anslutning.

Inga förvalda betalningssätt används.

Garantier

Vi lämnar inga ytterligare garantier utöver vad som följer av svensk konsumentlagstiftning.

Ångerrätt

Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.

5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt:

  • Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss [email protected]. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.

  • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.

  • Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.

  • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

5.2 Ångerrätten gäller inte vid:

  • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen har brutits av dig.

  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.

  • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.

  • Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.

  • Lösnummer av tidningar eller tidskrifter.

Reklamation och klagomål

Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.

6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?
Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till [email protected] där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

Ansvarsbegränsning

Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets kontroll (Force Majeure).

Produktinformation

Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma.

Information om Cookies

Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats få information om att cookies används. Du kan neka cookies i din webbläsare.

Personuppgifter

Genom att handla hos SCENTZ UF accepterar du vår dataskyddspolicy. Vi samlar endast in uppgifter som är nödvändiga för att hantera din beställning. Vi delar inte dina personuppgifter med tredje part utan rättslig grund.
Se vår dataskyddspolicy för mer detaljerad information.

Ändringar till de Allmänna Villkoren

Vi förbehåller oss rätten att när som helst uppdatera dessa villkor. Ändringar publiceras online.

Tvist och lagval

Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.